انگلیسی‌ها در اعتراض به تداوم تسلیح «اسرائیل» و با مطالبه پایان‌دادن به جنایت در نوار غزه، ورودی‌های وزارت خارجه را مسدود کردند. اهمیت مرحله جدید تظاهرات باهدف فشار بر دولت، در انتخاب مکان تجمع است.

پلیس انگلیس یک جنبش حمایت از غزه را سرکوب و تعدادی از تظاهرکنندگان را دستگیر کرد

خبرنگار المیادین در لندن گزارش داد که فعالان انگلیسی ورودی‌های وزارت خارجه این کشور را بستند و خواستار پایان تجاوز به نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان و همچنین تداوم تسلیح رژیم صهیونیستی توسط انگلیس شدند.

بنا بر این گزارش، تظاهرکنندگان مرحله جدیدی از تحرکات را برای تحت‌فشار قراردادن دولت به راه انداخته‌اند و اهمیت آن ناشی از مکانی است که تجمع در آن برگزار می‌شود؛ از جمله مراکز رسمی که سیاست خارجی انگلیس را تعیین می‌کنند. پلیس انگلیس هم برای ممانعت از ادامه حرکت تظاهرکنندگان، حلقه محاصره‌ای را در اطراف آن‌ها ایجاد کرد و با توسل به‌زور، تعدادی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات را دستگیر کرد.

این تظاهرات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که وبگاه بریتانیایی «دی کلاسیفاید» - که متخصص روزنامه‌نگاری تحقیقی است - گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد دولت انگلیس تصاویر فیلم‌برداری شده توسط نیروی هوایی سلطنتی - از روزی که اسرائیل امدادگران انگلیسی را در نوار غزه کشت - را از ترس استناد به آن، به‌عنوان مدرک در دادگاه کیفری بین‌المللی منتشر نکرده است. این گزارش تأیید می‌کند که در میان کشته‌شدگان «کاروان جهانی آشپزخانه مرکزی»، ۳ سرباز انگلیسی حضور داشتند.

یک نظرسنجی که نتایج آن ۱۸ می توسط روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» منتشر شد، نشان داد که بیش از ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های «گروه راسل» (شامل ۲۴ دانشگاه تحقیقاتی دولتی در بریتانیا) عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را به‌عنوان یک «اقدام مقاومتی» ارزیابی می‌کنند.

در همین زمینه، بررسی روزنامه انگلیسی «گاردین» نشان می‌دهد که رشد قابل‌توجه جنبش طرف‌داران فلسطین در انگلیس پس از تجاوز «اسرائیل» به نوار غزه، ناگهان به وجود نیامده و فلسطین از جنگ ۱۹۶۷ برای «چپ بین‌المللی» مسئله بوده است. بریتانیا در گذشته هم تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی برای تسطیح کرانه باختری، اشغال لبنان، و بمباران زنجیره‌ای غزه شاهد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.